Nej, jag är en dum pojke!

Hej alla!

Jag har precis kommit innanför dörren. Men jag undrar dock om det inte hade varit bättre och stanna ute större delen av dagen. Lillbror kom precis hem och han lyckades både skrika, gnälla och reta upp Linus inom loppet av en minut. Ja, det är verkligen rart med småsyskon. Speciellt dom som är i tonåren.

Dagen har jag spenderat hos mormor. Hade egentligen planerat att sova större delen av dagen eftersom jag vaknade med huvudvärk i morse. Men det verkar som att det mesta av den har försvunnit.

Både Vilmer och Oscar var där. Jag kände mig lite tveksam till att gå in, för Ville Vilmer har en ovana att alltid skrika när han ser mig. Folk brukar säga att det är mina häxögon som skrämmer slag på honom. Men idag kan jag stolt säga att det inte var mitt fel att han skrek. Det var mormor som retade upp honom genom att sätta fast plast snurrblomman i barnstolen. Och det gillade han inte det minsta, för det betydde att han inte kunde få in hela blomman i munnen. Och när han väl satte igång är det nästan omöjligt att få honom att sluta skrika.

Oscar var lika charmig som vanligt. Han är 3 år snart. Och ni vet väl vad det betyder. Just det! Trotsåldern. Jag vet att man inte ska skratta åt honom men han är ju så söt. Det första han sa när vi kom innanför dörren var: Ni får ingen kaka. Jag är dum med er. Det är hans favorit mening nu för tiden. Jag är dum med dig. Han använder sig av den meningen så ofta han kan.

Oscar är en snäll pojke.
Nej jag är en dum pojke!

Det var Viggo som kom.
Jag är dum med Viggo.

Vilmer är en ledsen pojke.
Jag är dum med vilmer.

Jag ska gå hem nu, får jag en kram?
Nej, jag är dum med dig!

Han anstränger sig så hårt för att vara en dum pojke att han blir så himla söt när han gör det. För han är inte det minsta dum i vanliga fall.

Sen när vi var på väg ner i trappen så lyckades jag på något sätt ha sönder mitt armband. Ett armband med runda, svarta onyx-pärlor och en onyx-berlock i form av ett hjärta. Ett av mina favoriter just nu, eftersom jag köpte det i en liten butik i London. Så jag och mamma for runt i trappen på pärljakt. Tror vi lyckades samla ihop dom flesta.

Så vi bestämde oss för att åka förbi hobbyhörnan för att köpa ett band. Hittade ett sånt bra vaxband som håller jättebra. Men när vi väl hade kommit ut i bilen och var på väg ner mot öb kom jag på att jag kan ju inte använda den. Hur ska jag då kunna få på mig armbandet? Jag hade ju inga lås eller någonting. Så nu har jag ändå inte kommit någon vart med att få armbandet fixat.

Förresten så köpte jag en sån söt liten blå fleece-väst åt min Smalte. Men tyvärr så upptäckte jag att den inte gick på. Han kunde inte knäppa igen den över magen. Eller jo det gick om man drog ordentligt. Men då kunde den stackaren inte gå istället. Så i morgon blir det att åka tillbaka och byta den mot en större storlek. Undra om jag ska ta en blå eller en röd?

En mental påminnelse åt mig själv:
Glöm inte att skicka iväg brevet i morgon!



mommo

anklagar du mig för å plåga små barn;) de var det värsta jag hört!!!


2009-08-14
Nathalie

Ja, men alltså, det är ju bättre än att JAG skämmer skiten ur små barn... ;)


2009-08-14
mommo

ja, på sätt å vis har du rätt! han e som alvin, slutar aldrig skrika när han börjat, när alvin var baby, alltså;)


2009-08-16
Nathalie

mommo, jo fast till och med Alvin var trevligare än den här Ville Vilmer ;P Fast han är söt ändå!


2009-08-16
Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,