Män som hatar kvinnor.





Skådespelare: Michael Nyqvist & Noomi Rapace m.fl
Utgivningsår: 2009
Kategori: Svensk thriller
Längd: 146 minuter


Lite kort om filmen:
Mikael "Kalle" Blomkvist, en journalist som blivit åtalad och fälld för förtal av finansmannen Hans-Erik Wennerström, får i uppdrag av Henrik Vanger att ta reda på vad som hände med hans brorsdotter Harriet Vanger, när hon försvann spårlöst i mitten av 60-talet. Mikael, som känner att han behöver en paus från tidningen, bestämmer sig för att ta jobbet. Tillsammans med datahackern Lisbeth Salander börjar han gräva i ett nästan 40-årigt mysterium, och hittar en mörkare historia än dom kunnat ana.

Så här tycker jag:

En riktigt, riktigt bra film! Jag satt som fastklistrad hela filmen igenom, vilket är en riktigt bra komplimang när det kommer från mig. Hade väldigt höga förväntningar på Män som hatar kvinnor då jag läst alla böckerna innan, och dom är jättebra och välskrivna. Och jag måste säga att filmen lever upp till alla förväntningar. Den var ännu bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Den var lika bra som boken och nästan identisk, vilket inte många ressigörer klarar av. Ruskigt bra skådespeleri. Bra gjord. Äkta känslor. Bara en massa plus! Finns egentligen inte ord till att beskriva filmen. Bara SE DEN!

Betyg:
Anledningen till att jag ger den här filmen 5 silverstjärnor av 5 möjliga är att den är en av dom få filmer som faktiskt är identisk med boken. Dessutom kunde man verkligen "känna" deras känslor. Det gick rakt ut till tv publiken och rakt in i hjärtat. Det här är en film man inte kommer att glömma bort.


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,