Paranormal activity.




Skådespelare:
Katie Featherston, Micah Sloat, Amber Armstrong m.fl
Utgivningsår: 2009/ 2010
Regissör: Oren Peli
Kategori: Skräck, thriller
Längd: 86 minuter

Lite kort om filmen:
Katie Featherston & Micah Sloat är ett ungt par i 20års åldern som precis har flyttat in i deras nya hus i San Diego, Kalifornien. Katie är väldigt intresserad av det övernaturliga & har ända sedan hon var omkring 8 år kännt av att en ond ande förföljer henne, & när massa konstiga saker börjar hända misstänker hon att den även har följt med dom till deras nya hem. Micah är däremot inte lika övertygad som sin flickvän, men efter ett par nätter i det nya huset håller han med om att det finns någonting som inte hör hemma där. Dom bestämmer sig för att köpa en kamera som dom ska ha igång hela nätterna medans dom sover för att se om någonting övernaturligt fastnar på filmen. Till en början syns inte så mycket, men efter ytterligare ett par nätter börjar det bli värre och värre. Dom bestämmer sig för att ta hjälp av en speciallist inom det övernaturliga. Men när han säger att det är en demon & att han inte kan hjälpa dom med det bestämmer sig Micah för att driva ut demonen ur deras hus . Trots att speciallisten klart & tydligt varnade dom för att inte göra någonting som kan reta upp anden.

Så här tycker jag:
Enligt många är Paranormal activity den läskigaste filmen under hela året, & jag kan inte annat än att hålla med dom som tycker det. Dock vet jag inte om det är för att jag endast har sett ett par stycken skräckfilmer under året som gått. Men den är läskig, & det kan jag inte förneka.
Man vet hela tiden att det kommer att hända någonting, man vet bara inte exakt vad & det gör att man sitter & spänner sig genom hela filmen. Den var väldigt realistisk & man skulle lätt kunna tro att det här faktiskt har hänt på riktigt.

Betyg:
Paranormal activity får hela 4 & ½ silverstjärnor med motiveringen att den är ruskigt bra gjord & att den är så realistiskt. Anledningen till att den halkar ner från 5 hela silverstjärnor är att jag gärna hade velat se ett helt annat slut.



Em

Gott nytt år!


2009-12-31 | http://egoinasmamma.nu

Tessie

Jag snodde din stjärna (A)

Eller ja, hittade på google, men ändå xD

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,