Do or dont?

hejsan svejsan och tjingeling allihopa. jag har lite beslutsågnest denna torsdagen i mitten av oktober. ni vet väl vid det här laget att alla ska få gratis, eller rättare sagt utan extra kostnad, vaccin mot den nya influensan. jag fick hem mitt formulär tidigare idag från skolan. så nu måste jag alltså bestämma om jag ska ta sprutan eller inte. men det är svårt att bestämma. hur ska man kunna bestämma sig om man ska ta vaccinet och riskera att bli totalt förlamad eller välja att inte ta den och istället riskera att drabbas av influensan? nu vet jag inte hur stor chansen är att man skulle få någon bieffekt av vaccinet. är inte så insatt i allt det där, men vågar man chansa? och hur stor är chansen att man drabbas av influensan? av vad jag har läst om den så verkar den inte vara livsfarlig. visst finns det undantag. men det finns det väl i allt?

så ja, jag har ingen aning om hur jag ska göra. antar att jag måste väga fördelar mot nackdelar.

hur ska ni göra? ska ni/ låta era barn ta vaccinet?




Anna

jag har också funderat precis som du. Varit väldigt tveksam, men till slut fick mamsen min bestämma! Hoppas det går bra frö dig. ha ent revlig kväll.

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,