The world would be a lonely place without the one that puts a smile on your face.

Hello lovers. Det är lördag idag, endast en dag kvar till Eclipse. Jag kan inte beskriva i ord hur mycket jag ser fram emot att se den!

Den här dagen har gått fort. Alldeles för fort. Vaknade någon gång precis innan 1, men jag låg kvar i sängen framför datorn till någon gång vid halv 3 om jag inte minns fel. Det var inte mina hundar denna morgonen vilket inte händer speciellt ofta så det gäller att njuta. När jag väl orkade mig upp vart det himla stressigt att hinna duscha, göra mig anständig & fixa kortet innan dopet började. Jag hann knappt ens äta min så kallade frukost. Men vi hann ner till Jukkasjärvi i tid, trots ett par missöden på vägen. Mams råkade ta fel bil när vi åkte för att hämta mormor & Christer, så vi var tvungen att köra hem igen & ta den andra bilen eftersom hennes bil inte var tankad. När vi kom ner till kyrkan var den FULL av turister som tog upp varenda plats. Det kändes lite genant. Men lyckligtvis så hann dom försvinna frivilligt innan dom blev utslängda. Hih.

Dopet var fint. Det var som dop brukar vara. Men en sak som störde mig var när prällen läste nån slags dikt om att när man döps blir man räddad från ett liv i synd eller något liknande & det tycker jag är en jäkla massa skitsnack, om ni ursäktar mig! Visst, jag är troende. Absolut. Det finns någonting. Men bara för att man inte döps så lever man inte i synd. Om/ när jag bestämmer mig för att skaffa egna barn så kommer jag inte, som det känns nu iaf, att döpa dom. Dom får bestämma själv om dom vill bli döpta när dom är stora nog. Jag tycker inte att man ska tvinga in sina barn i kyrkan eller en tro när dom är för små för att kunna säga vad dom själv tycker. Nu kanske det låter som att jag kritiserar dom som faktiskt väljer att döpa sina barn, men det gör jag verkligen inte! Not at all. Jag säger bara vad jag själv tycker. Vad tycker ni?

Efter dopet åkte vi tillbaka in till Kiruna för dopfikat. Vi var i en lokal i Anna´s hus. Det var mysigt & trevligt. Jag fick umgås lite med lillskrutten Vilmer. Jag har inte träffat honom på år & dar känns det som. Han har blivit så himla stor att man nästan blir förvånad varje gång man träffar honom. Det känns inte alls som att det har gått så länge sedan han föddes. Alvin´alvin var också mysig idag.

Nej, nu ska jag börja avsluta här. Tänkte hinna se ett par avsnitt till av One Tree Hill innan det är dags för min date med Mr kudde. G´night.




Miranda

Svar: åh tack så jättemycket! Känner mig aningen dum nu, eftersom att lösningen var så enkel, haha. Men hursomhelst, tack! :)

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,