Movielist.

Komedi eller Drama
Det beror på vilket humör jag är på. Men oftast är jag sugen på komedier.

Skräck eller Romantik
Romantisk-skräck tack. Men om jag måste välja mellan romantik & skräck så blir det skräck utan tvekan.

DVD, Bluray eller vhs
Dvd.

Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien
Svårt val eftersom jag älskar både Twilightserien & Stieg Larsson serien. Stieg Larsson serien får minus för att den är Svensk samt att den inte är övernaturlig, så jag väljer Twilight.

Beck eller Wallander
Måste jag välja? Gillar varken Beck eller Wallander. Men om jag nu måste plåga mig själv en hel kväll & se någon Beck/ Wallander film så föredrar jag Wallander. 

Bio eller tv
Filmerna är ju alltid bäst på bio, men jag föredrar att se dom hemma.

Filmen eller boken
Boken utan tvekan.

Favoritskådespelare
Har många favoritskådespelare. Emma Thompson [Nanny Mcphee], Tom Felton [Harry Potter], Lizzy Caplan [Related], Johnny Depp [Pirates of the caribbean], Katherine Moennig [Young Americans] Alan Rickman [Sweeney Todd], Helena Bonham Carter [Alice in wonderland]. Bara för att nämna några.
 
Favoritregissör
Tim Burton.

Bästa bok som blivit film
Harry Potter and the goblet of fire.

Vilken bio kollade du på senast
Eclipse.

Film eller tv-serie
Tv serier.

Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film
Skriva en bok. Jag har alltid velat bli författare.

Favoritfilm
Harry Potter and the half blood prince.

[Mer om favoritfilmen;]
När släpptes filmen
2009.11.23

Hur många filmrullar ger du filmen [max 5]
Fem stycken filmrullar.

Vem har gjort filmen
David Yates.

Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall
Den här frågan tycker jag är lite ologisk. Om jag hade tyckt att någon annan film i Harry Potter serien var bättre än Half blood prince hade jag väl skrivit upp den som min favoritfilm..

Favoritroll i filmen
Tom Felton som Malfoy.

Såg du filmen på bio
Nej tyvärr så gjorde jag inte det.

Finns filmen i bok
Yes it does indeed.

Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen
Slutscenen. Den är så fin men samtidigt så sorglig.




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,