The twilight saga.

Twilight


Favorit karaktär i boken/filmen
Bella i både boken & filmen & Alice.

Bästa scen i boken/filmen
"Breakfast time," he said eventually, casually - to prove, I'm sure, that he remembered all my human frailties.
So I clutched my throat with both hands and stared at him with wide eyes. Shock crossed his face.
"Kidding!" I snickered. "And you said I couldn't act."
He frowned in disgust. "That wasn't funny."
"It was very funny, and you know it." But I examined his golden eyes carefully, to make sure that I was forgiven. Apparently, I was.
"Shall I rephrase?" he asked. "Breakfast time for the human."
"Oh, okay."

Favorit citat från boken/filmen
"I love you more than everything else in the world combined. Isn´t that enough?" Bella.

Bästa låten i filmen
Decode, Paramore.

Favorit outfit från filmen
Alice;





New Moon


Favorit karaktär i boken/filmen
Alice & Jake.

Bästa scen i boken/filmen


Favorit citat från boken/filmen
"Well, Gran, you might have noticed that my boyfriend glitters. It’s just something he does in the sun. Don’t worry about it…" Bella

Bästa låten i filmen
A white demon love song, The killers.

Favorit outfit från filmen
Alice;


Eclipse


Favorit karaktär i boken
Alice & Jake.

Bästa scen i boken

“Bella, could I please speak to you alone?” Alice asked swiftly.
“You’re about to make my life harder than it needs to be, Alice.” Edward warned her through his teeth. “I’d really rather you didn’t.”
“This isn’t about you, Edward,” she shot back.
He laughed. Something about her response was funny to him.
“It’s not,” Alice insisted. “This is a female thing.”
He frowned.
“Let her talk to me,” I told him. I was curious.
“You asked for it,” he muttered. He laughed again – half angry, half amused – and stroke out of the garage.
I turned to Alice, worried now, but she didn’t look at me. Her bad mood hadn’t passed yet.
She went to sit on the hood of her Porsche, her face dejected. I followed, and leaned against the bumper beside her.
“Bella?” Alice asked in a sad voice, shifting over and curling up against my side. Her voice sounded so miserable that I wrapped my arms around her shoulders in comfort.
“What’s wrong, Alice?”
“Don’t you love me?” she asked in that same sad tone.
“Of course I do. You know that.”
“Then why do I see you sneaking off to Vegas to get married without inviting me?”
“Oh,” I muttered, my cheeks turning pink. I could see that I had seriously hurt her feelings, and I hurried to defend myself. “You know how I hate to make a big deal out of things. It was Edward’s idea anyway.”
“I don’t care whose idea it was. How could you do this to me? I expect that kind of thing from Edward, but not from you. I love you like you were my own sister.”
“To me, Alice, you are my sister.”
“Words!” she growled.
“Fine, you can come. There won’t be much to see.”
She was still grimacing.
“What?” I demanded.
“How much do you love me, Bella?”
“Why?”
She stared at me with pleading eyes, her long black eyebrows slanting up in the middle and pulling together, her lips trembling at the corners. It was heart-breaking expression.
“Please, please, please,” she whispered. “Please, Bella, please – if you really love me … Please let me do your wedding.”
“Aw, Alice!” I groaned, pulling away and standing up. “No! Don’t do this to me.”
“If you really, truly love me, Bella.”
I folded my arms across my chest. “That is so unfair. And Edward kind of already used that one on me.”
“I’ll bet Edward would like it better if you did this traditionally, though he’d never tell you that. And Esme – think what it would mean to her!”
I groaned. “I’d rather face the newborns alone.”
“I’ll owe you for a decade.”
“You’d owe me for a century!”
Her eyes glowed. “Is that a yes?”
“No! I don’t want to do this!”
“You won’t have to do anything but walk a few yards and then repeat after the minister.”
“Ugh! Ugh, ugh!”
“Please?” She started bouncing in place. “Please, please, please, please, please?”
“I’ll never, never ever forgive you for this, Alice.”
“Yay!” she squealed, clapping her hands together.
“That’s not a yes!”
“But it will be,” she sang.
“Edward!” I yelled, stalking out of the garage. “I know you’re listening. Get over here.” Alice was right behind me, still clapping.
“Thanks so much, Alice,” Edward said acidly, coming from behind me. I turned to let him have it, but his expression was so worried and upset that I couldn’t speak my complaints. I threw my arms around him instead, hiding my face, just in case the angry moisture in my eyes made it look like I was crying.
“Vegas,” Edward promised in my ear.
“Not a chance,” Alice gloated. “Bella would never do that to me. You know, Edward, as a brother, you are sometimes a disappointment.”
“Don’t be mean,” I grumbled at her. “He’s trying to make me happy, unlike you.”
“I’m trying to make you happy, too, Bella. It’s just that I know better what will make you happy… in the long run. You’ll thank me for this. Maybe not for fifty years, but definitely someday.”
“I never thought I’d see the day where I’d be willing to take a bet against you, Alice, but it has arrived.”

Favorit citat från boken
“I never thought I’d see the day where I’d be willing to take a bet against you, Alice, but it has arrived.”

Vad ser du mest fram emot i filmen
Jag ser fram emot så himla mycket i filmen att det är så himla svårt att bara välja en sak. Men speciellt mycket ser jag fram emot att se Bella/ Jake kyssarna, tältscenen, Jaspers förflutna & förlovningsscenen. Sen så hoppas jag naturligtvis att min favoritscen från boken kommer att vara med även i filmen.

Vad ser du minst fram emot i filmen
När hon väjler Edward istället för Jake. My heart is breaking varenda gång jag läser den scenen, & det kommer en liten tår eller två så jag fasar över hur jag kommer att känna när jag ser den scenen..


Breaking Dawn


Favorit karaktär i boken
Alice & Jake, fortfarande.

Bästa scen i boken

The wedding


Favorit citat från boken
"I love you, too, Momma. We’ll always be together." Renesmee.
&
"No, I don´t care if you bite Jacob. That´s fine." Edward.

Vad ser du mest fram emot i filmerna
Vad ser jag INTE fram emot i filmerna! Jag ser fram emot allting, jag är en äkta Twilight nörd i vått & torrt. Men mest ser jag fram emot att se Bella & Edwards bröllop. Det var så himla vackert i böckerna att jag vill se om dom lyckas återskapa det i filmen. Sen är jag nyfiken på hur deras dotter kommer att se ut & hur dom kommer att vara som föräldrar. Sen vill jag naturligtvis se hur Bella är som vampyr.

Vad ser du minst fram emot i filmerna
Slutet def. Jag fasar inför slutet.

Team Edward eller Team Jacob
Jag har flera olika svar på den frågan. Om jag skulle ha fått frågan direkt efter första gången jag läste Twilight skulle jag svara Team Edward utan att tveka ens en sekund. Men nu måste jag ändå svara att i böckerna är jag Team Switzerland & i filmerna är jag Team Jacob.
Jag gillade inte Jake i böckerna från första början, jag tyckte att han var en irriterande liten mygga MEN ju fler gånger jag läser böckerna så tycker jag att karaktären växer & nu är han def. en av mina favoritkaraktärer. I filmerna tycker jag att han är så bedårande som man kan bli.
Jag tror att jag var en aningen kär i Edward första gången jag läste böckerna. Jag önskade att jag var Bella. Jag tycker fortfarande om Edward i böckerna. Jag älskar honom faktiskt i böckerna, lika mycket som jag älskar Jake, det är därför jag inte kan välja. I filmerna däremot kan jag inte riktigt gilla honom. Alls. Jag tycker inte att Rob alls passar som Edward, han är inte alls som jag hade föreställt mig att han skulle vara. Så därför måste jag välja Team Jacob i filmerna.

Favorit skådis
Svår fråga. Flera av skådespelarna har jag tyckt om länge, bland annat Peter Facinelli som har bland annat spelat i Fastlane, Nikki Reed som har varit med i OC & Lords of dogtown, & Robert Pattinson som har varit med i en av mina absoluta favoritfilmer, Harry Potter. Sen tycker jag väldigt mycket om både Kristen Stewart, som är PERFEKT i rollen som Bella & Ashley Greene som spelar Alice.

Vem skulle du vilja spela
Lea Clearwater. Jag tycker Lea verkar vara en väldigt intressant karaktär. Man får visserligen inte veta så mycket om henne i böckerna, men jag skulle gärna få veta lite mer om henne. Eller Alice. Jag älskar Alice både i böckerna & i filmerna. Hon är lite smått galen men hon har alltid hjärtat på rätt ställe. 

Vilken är din favorit bok
Jag vet inte om jag vill svara på den frågan. Jag vet inte om jag KAN svara på den frågan för den delen heller. Men antingen Eclipse eller New moon.
Jag älskar New moon till största delen för att man får lära känna Jake bättre, i Twilight fick man nästan inte veta någonting alls om honom. Jag älskar alla dom nya karaktärerna som kommer in i New moon & jag älskar hur lite smått crazy Bella blir efter att Edward lämnade henne. & jag älskar naturligtvis all humor i boken. Jag tycker det här är seriens roligaste bok, trots att den är så sorglig som den är, samt seriens mysigaste bok.
Eclipse är den boken som jag både hatade & älskade mest när jag läste den första gången. Jag hatade den därför att Edward var ett kontrollfreak & inte lät Bella göra nästan någonting. Jag hatade hur hon krossade både sitt eget & Jake´s hjärta när hon svarade ja till Edward. Jag älskade hur spännande den var. Jag älskade hur man fick veta mer om både Jasper & Rosalie.

Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn
Breaking Dawn är den boken som jag tycker minst om i hela Twilight serien. Jag tycker att den är överdriven. På alla sätt. Jag tycker inte om hur mycket kontroll Bella har över sig själv när hon precis blivit förvandlad. Jag hade upskattat den mer om hon hade tagit en LIIITEN tugga av någon, möjligen av Jake eller Charlie. Jag tycker inte om hur mogen Renesmee är när hon bara var ett litet barn, eller hur fort hon växer upp. Jag tycker ABSOLUT inte om hur alla direkt litar på deras ord när dom säger att hon är deras biologiska dotter. Jag tycker inte om hur Bella & Rosalie blev bundisar helt plötsligt. Som sagt var, jag tycker att den är alldeles för överdriven, som att alla deras problem bara löste sig av sig själv & allting blev helt perfekt i slutet.. Jag dissar alltså slutet ganska så mycket med andra ord.


Mariélle

Nejdå, har inte alls behövt vänta länge :-) Åh, thanks!!! Ska pillra med det där då jag kommer hem från jobbet ikväll och se om jag fixar till det :-P



Tackar! Tycker också det ser annorlunda ut, lite sommrigt som jag gillar :-D

Men din är ju som vanligt annorlunda och huur fin som helst! :-D Hoppas du kryat på dig? Vad händer i sommar? Ska du besöka nån festival? :-D Kram!

Mariélle

Oj, tack för att du gillar mitt hår! :-D (Läste inte allt du skrev..hehe)

Tycker jättemycket om kort hår, har ju alltid haft så långt...



Men jag skulle vilja se en bild på DIG någongång jue ! ;-) Kjam.

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,