The stepfather.



Orginaltitel; The stepfather.
Skådespelare; Penn Badgley, Amber Heard, Dylan Walsh.
Inspelningsår; 2009.
Utgivningsår; 2010.
Regissör; Nelson McCormick.
Kategori; Rysare.
Längd; 102 minuter.

Lite kort om filmen; Michael är en bråkig tonåring som hamnat i militärskola på grund av sitt dåliga beteende. När han återvänder hem över sommaren hittar han en helt annan familj än vad han lämnade. Hans mamma har träffat en ny man, David, som hon är otroligt förälskad i, som till hans motvilja flyttat in i deras hus. Han tycker genast illa om David av någon anledning, trots att han till en början verkar vara en perfekt man åt hans mamma. Han behandlar henne bra och går ihop bra med resten av familjen, till och med Michaels flickvän verkar gilla mannen. Men allting är inte alltid som det verkar, och efter ett tag börjar han visa en helt annan sida. När Michael börjar rota i Davids förflutna upptäcker han en mörk och farligare sida av sin styvfar..

Så här tycker jag; Filmen var till en början riktigt riktigt seg, och det var väldigt nära att jag gav upp den. Men när man väl kom in ordentligt i filmen så var den inte så dålig faktiskt. Den var ganska spännande, trots att man hela tiden visste att han var jordens största psykopat. Dom lät en hela tiden veta att han faktiskt inte är den snälla mannen som han låtsas vara..

Betyg; ♥♥♥♥ / 4 av 5
The stepfather får 4 hjärtan av 5 med motiveringen; Jag gillar den här filmen av någon anledning, trots att den inte är speciellt orginell och trots att den är ganska så förutsägbar. Jag satt praktiskt taget hela filmen igenom och var irriterad på hur omedveten mamman var som inte visste att mannen hon är tillsammans med är ett totalt psykfall. Det var antagligen det som gjorde filmen så himla spännande. Two words; se den!


Johanna

Då ska jag nog ta och se den :) om jag får tag iden ;)

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,