The vampire diaries / The return

Ä N T L I G E N ! Efter flera månaders väntan är The Vampire Diaries äntligen tillbaka med en helt ny spännande säsong! Det första avsnittet på säsong två sändes i går i USA.



Markera spoiler texten för att läsa mina tankar om avsnittet.
Okej. Ni minns väl hur den första säsongen av The vampire diaries slutade? I know I do! & Jag kan även tala om för er att det lämnade mig både frustrerad & full av frågor. Några av dom frågorna fick jag svar på i gårdagens avsnitt.
Så. Damon visste inte om att det var Katherine han kysste istället för Elena. Jag som var helt hundra på att han insåg det efter att han kysst henne. Men han verkade både förvånad & frustrerad när Elena inte hade någon aning om vad han pratade om. & en aningen sårad.
Jeremys plan att dö & förvandlas till en vampyr misslyckades alltså. Big time. Kanske lika bra det nu när han inte har någon Anna att spendera evigheten med.
"Uncle"John klarade sig. För tillfället. Men varför försökte Katherine egentligen döda honom?
Katherine har sprungit omkring & lekt Elena. Trots att både Damon & Stefan vet om att hon är tillbaka. Av vilken anledning?
Älskade Katherine aldrig Damon egentligen eller utnyttjade hon bara honom? Sa hon det bara för att hon är en bitch som inte bryr sig om någon annans känslor?
& Damon tog dödade JEREMY?! Gjorde han det för att hämnas bara för att Elena inte känner samma sak för honom som han känner för henne eller visste han att Jeremy hade Uncle Johns ring & bara ville skrämma henne?
& vilken sida står Damon egentligen på? Han verkade inte direkt motvillig när han erbjöd Katherine att dom skulle glömma allt som hänt.
& Caroline då? Hade hon nog mycket av Damons blod i sig för at förvandlas till vampyr eller kommer hon att fortsätta vara död?



Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,