Fairytale got twisted and decayed

Okej. Jag vet inte vad ni läsare tycker, men enligt mig så har bloggen börjat bli så fruktasvärt tråkig! Jag har ingen som helst inspiration & istället för att skriva om min dag & mina tankar så slänger jag in massa onödiga inlägg.. Jag måste bli bättre på att blogga annars är det lika att lägga ner hela bloggen & I don´t wanna do that!

För ett par dagar sen när jag & Smalte skulle gå ut på våran kvällspromenad höll grannfrun mitt emot oss på att skrämma skiten ur stackar Smalten. Samtidigt som vi klev utanför dörren kom hon ut med en stor tvättkorg med mattor i som hon skulle hänga ut på tork. & Smalte som har blivit en stor fegis tyckte inte om det! Han praktiskt taget hoppade rakt upp i luften & landade i grannens buske när hon började slå ut mattorna. Sen kunde jag knappt få honom därifrån. När jag började dra i honom började han morra & jag fick slita i honom som en dåre ända tills vi började närma oss skogen som vi alltid går igenom..  & sen när vi började närma oss grannhuset igen sprang han före hem & skyndade sig till dörren.

Stackars skrutten. Han som aldrig har varit rädd för någonting. Han klarar av nyårsafton hur bra som helst, istället är det grannfrun & en matta som tar livet av honom. Jag tror att det har blivit så sen Babalouie somnade in. Han är som en helt annan hund nu. Han är hur lugn som helst & beter sig hur bra som helst. & som sagt var; FEG. Han har börjat vägra gå in i skogen numera om man inte går in före honom. Han stannar, helt paralyserad ca en meter ifrån stigen & väntar på att hans mami har gått in innan han kan följa med. Åh min älskling. ♥

I dag har jag & mams varit i väg större delen av dagen. Jag hann praktiskt taget bara stiga upp (14.07 för att vara exakt!), ta ut Smalte på hans "morgonpromenad" (det är tur att han är en natthund lika mycket som jag är en nattmänniska. Han är vaken hela nätterna tills vi går & lägger oss & sen sover han tills vi vaknar. Duktig gosse!) & äta lite innan vi åkte upp på stan för att hämta upp mormor & Christer. Jag orkade inte ens sätta på mig ansiktet. Vi åkte i väg en sväng på coop & köpte lite presenter. Sen vid klockan 4 (I think) åkte vi vidare till moster Anna som bjöd på fika eftersom hon fyller år idag. 29 år. Woh. Grattis!


Oski´oski var helt vild idag. Det första han praktiskt taget gjorde när vi kom innanför dörren var att börja skjuta eld på oss med sin bil. Det höll han på med i ca 10 minuter. Sen försatte han & sprang omkring som en vilde. Han skulle äta upp all tårta. Han skulle äta upp alla kakor. Han skulle dricka upp allt kaffe. Han skulle dricka upp allt vatten. Han skulle äta upp allt PUSSEL. Han skulle äta upp Moas vagga. & till sist skulle han äta upp oss. Det höll han på med i ca 5-10 minuter. Sen satte han på sig en mask & började hoppa på oss. Han nöp. & han drog i kläder. & han "skrämde" oss.

Till sist satt jag, mams & mommo & sa; Hoppas Viggo kommer snart så han kan fortsätta plåga honom i stället. ^_-


Oski & Moa. {bild snodd från nsd}

Moa var riktigt mysig idag. Hon skrattade & hon "kramades" & hon höll hand & hon lät oss till & med hålla i henne utan att hon skrek hysteriskt. Fast... Sen spydde hon över hela mig. Inte lika mysigt.

Nu ska jag sluta babbla på & istället fortsätta kolla lite Supernatural.

Ciao.




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,