Nevermore


Handling
Cheerleadern Isobel Lanley är inte direkt överförtjust när hon blir tvingad att arbeta tillsammans med Varen Nethers inför ett Engelska projekt, som ska vara klart, orättvist nog, samma dag som den viktigaste matchen under hela året. Varen, som är reserverad, kaxig & hånfull - vilket gör honom till skolans största freak & hatad av dom flesta, gör det klart för Isobel att han inte vill ha någonting med henne att göra. Isobel, som förmodligen avskyr Varen mer än han avskyr henne, känner sig obekväm bara av tanken på att vara i närheten av honom. Men när hon "råkar" få tag på hans skrivbok & läser hans texter som han skrivit tvingas hon inse att det är mer av honom än vad som syns.
Det dröjer inte länge innan hon börjar hitta på ursäkter för att få vara med honom, samtidigt som hon drar sig undan ifrån sina så kallade vänner & pojkvän. & snart blir hon mer & mer indragen i den skrämmande drömvärlden som Varen har skapat. En drömvärld, med dess monster, som kommer att bli Varens verklighet om inte Isobel lyckas hitta ett sätt att nå honom innan det är för sent.
arbeta tillsammans med Varen Nethers inför ett Engelska projekt, som ska
vara klart, orättvist nog, samma dag som den viktigaste matchen under
hela året. Varen, som är reserverad, kaxig & hånfull - vilket gör honom till skolans
största freak & hatad av dom flesta, gör det klart för Isobel att han inte
vill ha någonting med henne att göra. Isobel, som förmodligen avskyr Varen mer än
han avskyr henne, känner sig obekväm bara av tanken på att vara i närheten av honom. Men när hon "råkar" få tag på hans skrivbok & läser hans texter som han skrivit tvingas hon inse att det är mer av honom än vad som syns.
Det dröjer inte länge innan hon börjar hitta på ursäkter för att få vara med honom, samtidigt som hon drar sig undan ifrån sina så kallade vänner & pojkvän. & snart blir hon mer & mer indragen i den skrämmande drömvärlden som Varen har skapat. En drömvärld, med dess monster, som kommer att bli Varens verklighet om inte Isobel lyckas hitta ett sätt att nå honom innan det är för sent.
Frågan är bara om han kommer att låta henne rädda honom..

Mina tankar
Låt mig börja med att säga: Jisses! Vilken svår bok att skriva om! Jag har försökt skriva om den - i ungefär ett halvår. & ju mer jag försöker desto svårare blir det att skriva om den. Varje gång jag sätter mig ner & försöker skriva om boken så blir det helt tomt i skallen på mig. & nu, efter 7 månaders försök är det här (pekar uppåt) det enda jag lyckas skriva...
Nu när jag har fått det sagt så går jag vidare till att berätta hur mycket jag ÄLSKAR den här boken istället! & oh boy, do I love this book! Det är länge sen jag har läst en bok som jag älskar lika mycket som jag älskar Nevermore, & om jag ska vara ärlig så älskade jag den redan innan jag började läsa den. Till & med redan innan jag fick hem den. För den här storyn, det är precis såna som jag älskar. Den populäraste eleven blir förälskad i skolans freak. Trots att det finns MASSOR av storys som denna så finns det ingen story som Nevermore. När jag började läsa den här boken, jag glömde helt bort mig själv & allt som hände omkring mig & jag ignorerade mina vänner i flera dagar. Så bra är den! Jag är dock inte så överförtjust i slutet om jag ska vara ärlig. Dont get me wrong though, det är ett bra slut. (& då menar jag inte att det slutar bra.) Its a great ending! Det är genomtänkt & bra skrivet, OM, man har, till skillnad från mig, tålamod att vänta till nästa bok! Jag gick omkring i flera veckor & funderade på hur det kommer att sluta. & det är därför jag inte är så förtjust i slutet, för jag tycker INTE om att vänta!
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur mycket & varför jag älskar den här boken, men jag tror inte att ni skulle orka läsa igenom det då, så vi skippar det. Jag nöjer mig istället med att säga att jag inte har älskat en bok lika mycket sen Harry Potter and the philosophers stone kom ut för massor av år sen.

♥♥♥♥♥
5/5



Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,