Glass houses


Handling


Välkommen till Morganville, Texas. Stanna bara inte ute efter att solen gått ner...


16 - snart 17 - åriga Claire Danvers är lite av ett geni. Hon har, trots att hon är så ung, redan tagit studenten från high school & blivit intagen på Texas Prairie University.
Hon lämnar sin familj, sitt hem & sin bästa, enda, vän för Morganville, en liten universitetsstad i Texas. Men livet som universitetsstudent, speciellt i Morganville av alla ställen, visar sig vara en aningen svårare än hon hade förväntat sig. Speciellt om man endast är 16 år & dessutom smartare än alla andra elever tillsammans.
Hon hamnar nästan genast i krig med skolans populäraste tjej, Monica & resten av hennes gäng. & det dröjer inte länge innan hon blir misshandlad, nerknuffad för en trappa & hotad till döds.
Claire, som fruktar för sitt liv, bestämmer sig för att lämna studethemmet & leta reda på en bostad utanför universitetsområdet.
Det är så hon träffar Eve, den omtänksamma goth tjejen, kaxiga & sarkastiska Shane, samt mystiska & tillbakadragna musikern, Michael - ett kanske lite udda gäng som tar hand om varandra vad som än händer.
Dom tre tonåriga invånarna i Glass house välkomnar snabbt Claire in i deras lilla krets, men vad Claire inte var medveten om när hon bestämde sig för att flytta in var att hon skulle bli indragen i den hemliga världen som ligger gömt i Morganville. En värld som ägs av dom levande döda invånarna i staden - vampyrerna.
Att vara människa & bo i Morganville är inte utan problem.
& allting är på väg att bli ännu mer komplicerat när dom blir indragna i ett krig över en gammal, mystisk bok som vampyrerna sökt efter i flera år.

Mina tankar

Okej, wow. Vilken början alltså! Jag älskar den här boken. Storyn, karaktärerna, allting. Jag låg som fastklistrad ända från första sidan till sista.
Boken handlar om vampyrer, ja. Men inga töntiga, glittrande, romantiserade, vegetarianer till vampyrer a la Twilight. Nej, det här är den äkta varan. Det här är riktiga bad ass vampyrer, såna som hoppar på dig & försöker ta en tugga om du är ute & går ensam om natten. Såna vampyrer som jag föredrar, med andra ord.
Tyvärr vet jag att alla inte håller med mig. Jag tror att, med tanke på alla recensioner jag har läst av både boken & resten av serien, att man antingen måste älska eller hata Rachel Caines The Morganville vampires.
Jag förstår helt & hållet dom som inte tycker om böckerna, för jag måste medge att dom är lite... minst sagt speciella. & Caine har en liten förkärlek för cliffhangers, vilket förmodligen retar många.
Men som sagt var, jag älskar böckerna. Jag måste erkänna att jag kände mig en aningen tveksam innan jag läst böckerna, eftersom jag hade läst så många recensioner. Men jag vart glatt överraskad. Jag trodde aldrig att jag skulle älska böckerna så mycket som jag faktiskt gör.

♥♥♥♥♥
5/5




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,