Just a small town girl, living in a lonely world

Hello beautiful. Den här veckan har gått fort som tusan, måste jag säga. Det är första april nästa vecka, & snart börjar våren komma. Härligt! Vintern har varit alldeles för lång i år. & kall. & jag orkar inte. Jag längtar till sommaren som en galning. Även om det inte har vart allt för varmt & soligt dom här sista åren så är det far better än vinter & storm. I alla fall nu, efter en lååång vinter.



Nu till våren / sommaren har Kirunabostäder lovat att det ska komma ut ungefär 100 nya lägenheter på Glaciären. Så då finns det stor chans att jag lyckas få tag på en lägenhet, även om det inte blir just där. Men jag tar vad jag får. Jag börjar känna mig lite desperat. Jag vill ha mitt eget hem. Jag vill ha mitt eget liv.
Helst vill jag ha en 3a, det har jag sagt hela tiden. Jag planerar att inreda ett litet bibliotek / arbetsrum i det mindre sovrummet.
Så jag har inte riktigt bestämmt mig för hur jag ska göra om jag får en mindre lägenhet. Om jag ska tacka ja eller nej. För som sagt var så känner jag mig ganska så desperat. Men samtidigt så finns det inte längre några bytesköer. Så man är fast med den lägenheten man har tackat ja till. & det är ju inte så roligt om man sen ändrar sig & vill ha en större lägenhet...

Anyhow, nog om det...

Den 18 april får jag besök här uppe i Norrland. Av mina två finaste flickor från söder. Eller ja, längre söder ut än Norrland i vilket fall som helst. Jag längtar som en galning. Det här blir första gången jag träffar någon av dom. Vi har pratat över msn i jag vet inte hur många år så vi kände att det var dags att träffas.

Nu ska jag fortsätta läsa I am number four. Tessa har tjatat sen förra året att jag måste läsa den. Men jag har aldrig egentligen kännt för att läsa den förren nu, vilket jag verkligen är sur på mig själv för at the moment. För det är en av dom bästa böckerna jag läst. Like EVER!




Tessie

<3


2011-03-25
Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,