Teenage dream wallpaper tutorial

För att kunna följa den här guiden behöver du dom här bilderna på Kurt & Blaine från Glee (1 2) , samt dessa textures ( 1 2 3 ), alla tre från Brinneydee design.


Steg 1


Börja med att öppna upp ett helt nytt dokument i Photoshop med storleken 1300 x 800 pixlar. Gör bakgrunden svart genom att välja Redigera > Fyll lager.


Man kan egentligen ha vilken färg man vill, men jag brukar oftast välja svart när jag gör den här typen av wallpapers. Det blir mycket finare när man blendar ihop bakgrunden med texturerna.


Steg 2


Öppna upp texturerna du precis laddade ner & placera dom i dokumentet. För att kunna blenda ihop dom måste du oftast flytta omkring & ändra storlek på dom. Testa dig fram tills du får fram någonting som ser bra ut.


Min ser ut så här för tillfället:


Oroa dig inte för att det ser lite knepigt ut at the moment. Det kommer att bli jättefint när vi är klara med blendningen.


Steg 3


Till blendningen kommer vi att använda oss av suddgummiverktyget.


Välj en rund mjuk mekanisk pensel, Penslar > Grundläggande penslar, i storleken 100px. Sudda ut dom hårda kanterna på texturerna. Det blir både finare & lättare när man blendar ihop dom.


När du har gjort det på alla texturerna så väljer du en rund mjuk mekanisk pensel i storleken 200px. Sätt opaciteten på 30%. Börja blenda ihop texturerna genom att tona, eller sudda rättare sagt, fram dom övriga som ligger under. När du är nöjd med resultatet så slår du ihop dom till ett lager.


Ni bör ha någonting liknande:



Steg 4


Öppna upp bilderna på Kurt & Blaine & placera dom i dokumentet ovanför alla texturerna.


Jag har valt att placera bilderna så här:



Det finns flera olika sätt att blenda ihop bilderna med den övriga wallpapern, men för att inte förvirra er så kommer vi att blenda ihop bilderna på samma sätt som vi blendade ihop bakgrunden.


Välj suddgummiverktyget igen.

Välj en rund mjuk mekanisk pensel, Penslar > Grundlaggande penslar, i storlek 100px den här gången eftersom bilderna är lite mindre. & Precis som ni gjorde innan: börja med att sudda ut dom hårda kanterna på bilderna.
Sätt opaciteten på 30% & börja tona ihop bilderna med bakgrunden genom att sudda ut kanterna av det som återstår av bilden. Undvik dock att sudda alldeles för mycket från ansiktet.

Så här blev min:



Steg 5

Nu till det roligaste. Färgningen!

Jag kommer att använda mig av övertoningskartor för att färga den här wallpapern. Lager > Nytt justeringslager > Övertoningskarta. Jag brukar testa mig fram för att hitta en övertoning som passar till just den wallpapern som jag håller på med at the moment.

Jag fastnade för den här övertoningen:


Nu behöver du bara lägga till lite text & sen är den klar. Till min valde jag Be my teenage dream tonight, för Katy Perrys Teenage dream.

Färdiga resultatet:




Tessie

Awesoome! :D du äger fan :o


2011-03-30
Mariam

Det där såg ju lätt ut XD Ska pröva det xD


2011-03-30
Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,