Beastly



Handling
Kyle hade allt. Pengar, det perfekta utseendet, det perfekta livet. Han brukade vara den som alla drömde om att få vara. Men en kväll togs allt ifrån honom när häxan i hans Engelska klass la en förbannelse över honom. En förbannelse som gjorde att alla skulle få se honom som det monster han var innerst inne. En förbannelse som gjorde att han skulle förbli ett monster för alltid om han inte lyckades bryta förbannelsen genom att finna äkta kärlek inom 2 år och bevisa det med en kyss. Men vem kan älska ett monster?

Mina tankar
Beastly är, truly, en sån söt bok. Det är en retelling på bland annat Disneys Beauty and the beast, men trots det så lyckas den ändå kännas orginell på något sätt. Kanske för att den utspelar sig i New york i en tid som vi känner igen.
Kyle var verkligen ett monster innerst inne. Han såg ner på alla dom som, enligt honom, var mindre vackra än honom själv. Han satte sig själv i en situation där han själv får känna på hur det är att vara ful, hur det är att vars ett monster, i en värld där folk är utseendefixerade. Quite simply, han gjorde sig förtjänt av det han fick. Men det betyder inte att jag inte tycker synd om honom. För det gör jag. Jag tycker fruktansvärt synd om honom. Inte ens hans egen far kunde stå ut med hur han såg ut. Så istället för att behöva se honom varje dag och erkänna att han har ett monster till son tog han den lätta utvägen. Han övergav honom.
Kyle får lära sig att stå på sina egna ben och lära sig att acceptera att det är mer hos en person än deras utseende. Och framför allt: att älska en person för den dom verkligen är innerst inne.

♥♥♥♥♥
5/5


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,