Photoshop tutorial - change color and highlight eyes.

Då var det dags för en ny photoshop tutorial. Den här gången tänkte jag visa er hur jag brukar redigera ögonen genom att ändra färg & skugga dom. Före & efter bilden ser ni här ovanför.

Till den här guiden har jag valt att använda denna bilden av Lucy hale. Klicka här för att ladda ner den.


Öppna upp bilden på Lucy (eller på någon annan om ni hellre vill det) & skapa ett nytt genomskinligt lager ovanpå bilden. Ställ in färgväljaren på denna färgen: 2b8651. Välj en mjuk rund pensel & sätt den på ca 10px i storleken. Markera det nya genomskinliga lagret & måla försiktigt på ögonen. När du har gjort det bör det se ut så här.


Inte så där jätteattraktivt eller hur? Men oroa er inte, vi ska precis ändra på det. Det ni ska göra nu är att ställa in Blendmode på färg, precis som ni ser här nedanför. Jag har även valt att dra ner opacity till 20% så att det ska se så naturligt ut som möjligt men det är helt valfritt.

Nu ser Lucy ut så här:
Snyggt va? Men vi är inte klar ännu.

Nu är det dags för att highlighta ögonen så att dom blir ännu snyggare.

Välj Markeringspenseln & ställ in den precis som jag har gjort här nedanför.
Storlek: 8px. Läge: Mask. Hårdhet: 0%. Genomskinlighet: 35%.

Måla en halvcirkel i undre delen av ögat. Skapa ett nytt justeringslager > Intensitet/kontrast & sätt den på +25.

Dra ner storleken på penseln till 6px & måla en mindre halvcirkel på den första. Skapa ett nytt justeringslager > Intensitet/kontrast & sätt även den på +25.


Sänk penselstorleken ytterligare. 4px denna gång & upprepa föregående steg. Klart!


Lycka till & det är bara kontakta mig om ni har några frågor!


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,