Chain reaction


Handling
Luis Fuentes har alltid levt ett skyddat liv från det gängvåld som tog hans pappas liv och som nästan förstörde hans äldre bröders liv. Men det hindrar honom inte från att söka sig till faror och ta onödiga risker som kan kosta honom hans eget liv. Oavsett om han klättrar i berg och blir biten av ormar, hänger med helt fel personer eller drömmer om en framtid som astronaut, kan Luis inte låta bli att leta efter nästa spänning.

Efter att Nikki Cruz blivit sviken och lämnad lever hon sitt liv efter tre regler:
1) Killar ljuger för att få sin vilja igenom.
2) Lita aldrig på en kille som säger "Jag älskar dig".
3) Håll dig borta från killar från den södra sidan av Fairfield.

Nikkis föräldrar må vara från Mexiko, men som dotter till en framgångsrik läkare har hon mer gemensamt med den populära överklassen än med den latinska befolkningen i Fairfield. Men när hon möter Luis på hans bror Alex bröllop är hon frestad att bryta alla sina regler för att få vara med honom.

Att få Nikki att ta en chans på en kille från den södra sidan är Luis största bekymmer, ända tills han hamnar i klorna på Chuy Soto - den nya chefen för Latino Blood. När Chuy avslöjar hemligheter om Luis familj, tvingas han ifrågasätta allt han någonsin kännt till. Kommer hans känslor för Nikki att vara tillräckligt för att hindra Luis från att välja en mörk och våldsam väg eller kommer han sluta som så många andra gängmedlemmar?


Mina tankar
Chain reaction är den tredje och sista boken i Simone Elkeles serie, Perfect chemistry. Och vilken avslutning det var! Boken är inte lika bra som dom två föregående böckerna, men absolut en perfekt avslutning på hela serien. Precis som Perfect chemistry och Rules of attraction handlar Chain reaction om två helt olika personer från två olika delar av staden, som trots sina rädslor för att bli sårade ger varandra en chans.
Nikki fick sitt hjärta krossat när hon som 15 åring blev sviken och lämnad av en kille som valde droger och Latino Blood före henne. Hennes hjärta har aldrig riktigt läkt, och på grund av det har hon svårt att släppa in folk bakom muren hon byggt upp runt omkring sig. I samma sekund som hon träffar Luis vet hon att det finns en chans att hon kan falla för honom, det - och det faktum att han påminner om killen som krossade hennes hjärta - är anledningen till att hon bestämmer sig för att hata honom. Men ju mer hon lär känna honom ju svårare är det att hålla honom på distans. Men en Luis är precis vad hon behöver för att läka sitt krossade hjärta.
Luis har inte kunnat sluta tänka på Nikki, trots att hon första gången dom träffades sparkade honom mellan bena och snodde hans kläder. Ju mer han lär känna henne desto mer inser han att hon inte är den starka tjejen med hett temprament som hon låtsas vara, utan istället är en sårbar tjej som inte skulle klara av att få sitt hjärta krossat igen. Luis gör allt för att vara den killen som Nikki vill ha och behöver, men ibland kommer verkligheten i kapp och förstör allt man någonsin byggt upp.
Chain reaction är en väldigt söt bok, jag fick precis samma känsla av den som jag fick av dom andra två. Jag blev helt varm i hjärtat och kunde inte låta bli att le mig igenom större delen av boken..


♥♥♥♥♥
5/5



Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,