City of bones


Handling
När 15 åriga Clary Fray besöker nattklubben Pandemonium i New york, förväntar hon sig inte att behöve bevittna ett mord. Ännu mindre ett mord som begåtts av tre tonåringar täckta i konstiga tatueringar och bisarra vapen. Tre tonåringar som ingen annan än Clary kan se. Det är svårt att ringa polisen när mördarna är osynliga och det inte finns bevis på att någon har mist sitt liv.
Det är Clarys första möte med dom krigarna som är avsedda att befria jorden från demoner, Shadowhunters. Det är även hennes första möte med Jace Wayland, en krigare som ser ut som en ängel och beter sig som en idiot. Inom mindre än ett dygn har Clary blivit indragen i Jace värld när hennes mamma blir kidnappad av demoner och Clary själv håller på att mista livet. Men vad har demonerna för anledning att ge sig på Clary och hennes mamma? Och vad har Clary för koppling till Shadowhunters?


Mina tankar
Läste den här boken för flera månader sen, har bara inte lyckats skriva en recension förren nu.

City of bones är den första boken i Cassandra Clare´s serie, The mortal instruments. Innan jag köpte den här boken läste jag massor av recensioner på Goodreads. Och med tanke på hur bra betyg den har fått och hur många som verkar älska den så hade jag ENORMA förväntningar. Men jag förväntade mig inte det här! Jag visste att jag skulle gilla The mortal instruments serien, för det här är en typisk serie som jag inte kan låta bli att gilla. Men jag förväntade mig inte att jag skulle ÄLSKA den, och speciellt inte så här mycket! Jag älskar älskar allt med den här boken. Handlingen, karaktärerna, miljön - allt... Förrutom den där lilla lilla twisten i slutet av boken som förändrar så otroligt mycket. Men trots den där lilla twisten i slutet så älskar jag den här boken så otroligt mycket. Efter att ha läst första boken kan jag säga att The mortal instruments har hamnat i topp på listan av mina favoritböcker, tillsammans med bland annat Harry Potter. Och Cassandra Clare har utan tvekan hamnat på min "must read author" lista!


♥♥♥♥♥
5/5



Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,