The hunger games



Handling
I ruinerna av en plats som vi en gång kallade Nord Amerika ligger Panem, en delstat omgiven av tolv avlägsna distrikt. Panem är en hård och grym plats som håller sina omgivna distrik i shack genom att anordna de årliga Hunger spelen, där varje distrikt tvingas skicka en pojke och en flicka i åldrarna 12 till 18 för att delta i en kamp om överlevnad - live på tv.
16 åriga Katniss Everdeen från distrikt 12 ser det som en dödsdom när hon kliver fram för att ta sin systers plats i Hunger spelen. Hon tvingas lämna sitt hem, sin familj och sin bästa vän för att ge sig ut på en resa där hon har två val - döda eller bli dödad. Men Katniss är en van jägare, det är inte första gången hon ser döden i vitögat. Men för att vinna - och överleva - måste hon börja göra val som hon kanske inte är redo att göra. Och är överlevnad verkligen viktigast av allt?


Mina tankar
Jag köpte den här boken för flera månader sedan, efter att ha velat läsa den ett bra tag. Men när jag väl fick chansen att läsa den var den inte alls som jag hade tänkt mig att den skulle vara. Den kändes svår att komma in i och jag kände mig inte alls inspirerad att läsa den. Så efter ungefär ett kapitel gav jag upp och la den åt sidan. Och där har den legat fram tills nu. Nu när jag tänker efter så hade det ingenting med boken att göra -det hade med mig att göra. Jag började läsa den under dom månaderna när jag inte hade inspiration till att läsa klart en enda bok. Hade jag insett det då hade jag inte låtit den ligga så här länge.
I går bestämde jag mig för att ge boken en andra chans - och jag ångrar mig inte en enda gång! The hunger games är den bästa boken jag har läst sen Nevermore - jag var fast redan efter första kapitlet och ända fram tills jag avslutade det allra sista kapitlet har jag inte kunnat tänka på något annat än hur det hela kommer att sluta. Nu, däremot, kan jag inte tänka på något annat än vad som kommer att hända i bok nummer 2 - så jag ska fatta mig kort och sen fortsätta med den.
The hunger games var en otroligt bra bok med en hel del spännande twister, och ganska många "NEJ!?" moments. Den är väl genomtänkt och väldigt fint skriven - Suzanne Collins har gjort ett fantastiskt jobb och efter den här boken har hon hamnat på min "Must read authors" lista! Jag rekommenderar den här boken till alla som gillar en bra bok!


♥♥♥♥♥
5/5




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,