Tomorrow when the war began

Handling
17 åriga Ellie Linton och hennes vänner Corrie, Fiona, Robyn, Kevin, Homer och Lee bestämmer sig för att ta en paus från vardagen och ge sig ut på ett sista äventyr innan sommaren är slut och skolan börjar igen. Dom bestämmer sig för att åka på en campingresa till den legendariska oas som av Wirrawees invånare kallas Helvetet, och som, enligt legenden, är avsides belägen i den stenöken som omger staden. I sina föräldrars Land Rover hämtar Ellie upp sina vänner och beger sig ut på en resa som ingen av dom kommer att glömma.
Framme i Helvetet märker dom snart att platsen är allt annat än ett helvete, snarare tvärtom, och ju längre tid dom spenderar där desto mer glömmer dom bort världen utanför - ända tills dom ser stridsplan passera på natthimlen ovanför dom.
När dom kommer hem igen inser dom att allting är annorlunda. Deras familjer, grannar, vänner och resten av Wirrawees invånare hålls fångna inne i stan av utländska soldater. Australien har blivit invaderat och ett krig är i full gång.


Mina tankar
Jag har försökt skriva en recension på den här filmen i snart ett år. Ju längre tid det har gått desto svårare har det blivit att skriva om det. Men med tanke på att jag kikade den för femtioelfte gången idag så tänkte jag passa på att skriva en snabb recension.
Innan Tessa började tjata om böckerna som den här filmen bygger på för över ett år sen hade jag aldrig hört talas om dom. Hon tjatade och tjatade och varje gång lovade jag att jag skulle läsa dom - snart. Men det var inte förren jag såg trailern på den här fantastiska filmen som jag faktiskt gav dom en chans. Och jag ångrar mig inte en sekund. Boken var fantastisk.
Och filmen är lika fantastisk. Jag älskar handlingen. 7 stycken tonåringar bestämmer sig för att åka i väg på en sista resa innan sommarlovet är slut och när dom kommer hem är det fullt krig. Bokstavligt talat. Deras land har blivit invaderat av utländska soldater och deras familjer, tillsammans med resten av stadens invånare hålls fångna mitt i staden. Riktigt bra spelat av skådespelarna. Helt underbar film helt enkelt! 


♥♥♥♥♥
5/5




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,