Twilight/Stephenie Meyer.




Kategori: Romantik, äventyr, övernaturligt.
Utgivningsår: 2005.
Sidor: 434.

Lite kort om boken:
Isabella Swan, en ung tjej utan självförtroende, tvingas ge upp sitt liv i soliga Phoenix för regniga Forks. Ett beslut som hon visserligen har tagit helt själv, men det betyder inte att hon ser fram emot det. Alls.
Bella förväntar sig att hennes nya liv hos sin pappa ska bli lika tråkigt som staden själv. Ända tills hon träffar Edward Cullen. Hon känner sig genast dragen till honom, han däremot verkar avsky henne direkt och gör allt för att hålla sig borta från henne.
Bella känner sig förvirrad när han endast en vecka senare verkar vilja vara vän med henne. Hon inser snabbt att han döljer någonting och bestämmer sig för att ta reda på vad. Men ju närmare sanningen hon kommer desto farligar lever hon.

Så här tycker jag:
Den här boken alltså. Den här boken är något av det mest fantastiska och underbara jag någonsin har läst. Jag läste den första gången nån gång precis efter att den kommit ut på Svenska, och jag blev kär redan efter första sidan. Jag vet inte vad det är med den här boken som gör den så magisk. Den är otroligt välskriven och författaren lyckas skickligt få in både humor och sarkasm i en underbar handling.

Betyg:
Den här boken får fyra och en halv silverstjärnor av fem möjliga. Som sagt var, boken är välskriven, det finns både humor och sarkasm och författaren har lyckats fängsla en hel värld med sin berättelse. Anledningen till att den halkar ner från fem stjärnor till fyra och en halv är slutet. Funderade på att ge den fem först. Egentligen är det absolut ingenting fel på slutet, det är bara det att jag tycker att det gick lite väl snabbt. Som att Stephenie blev otålig när hon skrev boken och inte kunde vänta tlls den var färdigskriven. Men som sagt var, en underbar bok! Och dom få som inte har läst boken måste absolut göra det!


Maja.

Visst är boken vacker? Är helt besatt i hela historien!:) Tyckte att andra boken var bäst av de fyra, vilken tyckte du mest om? Sett filmen?:)

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,