Picture this.





Skådespelare: Ashley Tisdale m.fl
Utgivningsår: 2009
Kategori: Komedi
Längd: 89 minuter

Lite kort om filmen:
Disney channel prinsessan Ashley Tisdale spelar huvudrollen som den snart 18 åriga, nördiga och lite smågalna Mandy Gilbert. Mandy har en crush i skolans snyggaste hunk, Drew Patterson, som inte ens verkar veta om att hon existerar. Men allting förändras den dagen då hon fyller 18 år och får en mobiltelefon och kontaktlinser av sin pappa. Då får hon en självförtroende som inte många har, och hon bestämmer sig för att få honom att lägga märket till henne. En uppgift som visar sig vara lättare sagt än gjort, då hon samtidigt måste lyckas hålla sig borta från sin överbeskyddande och stränga pappa och skolans populäraste tjej, bitchen Lisa Cross, Drews flickvän. Kan det bli värre? Jodå. Mandys pappa ger henne 3 till 4 veckors utegångsförbud. Hon får inte använda telefonen eller datorn. Till slut bestämmer hon sig för att försöka övertala sin pappa om att hon ska gå över till sin bästa vän Alexa och plugga. Men egentligen planerar hon att gå på en fest, hos ingen mindre än Drew Patterson. Hon har bestämmt sig för att lyckas, trots att hennes pappa ringer en gång i halvtimmen.

Så här tycker jag:
Picture this är en charmig film om en ung tjej som omedvetet försöker hitta sig själv, trots en paranoid och överbeskyddande pappa. Filmen är rolig. Okej, inte jätterolig. Men så där hyfsat rolig, med en del roliga scener och en hel del pinsamma scener. Trots att det är en helt vanlig och typisk Amerikansk high school film, en film av många, så tycker jag att den är värd att se. Ashley Tisdale var bra. Drew Patterson var en riktig snygging och musiken var bra. Tummarna upp.


Betyg:
Filmen får tre och en halv silverstjärnor av fem möjliga. Ett riktigt bra betyg om man tar med i beräkningen att det finns hundratals liknande filmer. Som sagt var är filmen både charmig och rolig.




Hanna

Åh fin blogg du har! :D Älskar alla färger.

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,