Camp Rock/ The boat that rocked.






Skådespelare:
Demi Lovato, Joe, Kevin och Nick Jonas m.fl
Utgivningsår: 2008
Kategori: Komedi, musikal, romantik
Längd: 95 minuter

Lite kort om filmen:
Mitchie Torres är en ung tjej som är både begåvad och ambitiös men också väldigt osäker på sig själv. Hennes dröm är att få åka på Camp Rock, ett läger för unga, ambitiösa artister, över sommaren, men familjens brist på pengar sätter genast stopp på hennes drömmar. Ända tills hennes mamma får ett jobb som kock. På just Camp Rock, vilken gör att Mitchie får följa med på ett villkor, att hon hjälper till i köket. Mitchie som ser det som sitt livs chans är överlycklig.
Shane Gray, en ung, vild och uttråkad rockstjärna med attitydproblem kommer också till lägret. Motvilligt. Han ska arbeta som gästlärare under sommaren. Inte för att han själv har valt det, utan för att han blir tvingad, som ett straff för ett litet missöde. Han inser att han inte har något val, för om han vägrar blir han av med sitt värdefulla skivkontrakt. Han blir inspirerad en dag när han råkar höra en tjej sjunga, tyvärr hinner han inte se vem det är och han börjar genast söka efter den mystiska tjejen med den fantasiska rösten och underbara låten.

Så här tycker jag:
Även om det här är en riktigt bra film med många roliga scenen och sarkastiska dialoger, så är det inte på grund av handlingen som jag kollar den gång på gång. Okej inte bara på grund av handlingen. Det är mer på grund av musiken än handlingen. Musiken är helt suverän och man kan lätt sjunga med! Man vill bara ställa sig upp och dansa varenda gång musiken drar igång.
Demi Lovato som har huvdrollen som Mitchie är helt fantastisk. Bra skådespeleri och en fantastisk röst, vi kommer defenitivt att se mer av henne.
Soundtracket kommer att inhandlas när jag har pengar!

Betyg:
Camp Rock får 4 och en halv silverstjärnor av fem möjliga. Rolig film och bra musik, vad mer kan man begära?





Skådespelare: Bill Nighy, Emma Thompson, Gemma Arterton m.fl
Utgivningsår: 2009
Kategori: komedi
Längd: 129 minuter

Lite kort om filmen:
Året är 1966 och pop och rockmusiken är större än någonsin. 18 åriga Carl blir utkastad från skolan så hans mamma beslutar att skicka honom till hans gudfar Quentin i hopp om att det ska få honom in på rätt spår igen. Det visar sig att det antagligen inte var ett av hennes bättre beslut då Quentin är chef för piratradiostationen Radio rock, som sänder från en båt mitt ute i Nordsjön. Radio rock båten är befolkad med en hel rad av udda rock and roll dj:ar, som struntar i allt som har med bra uppförande att göra. Tvärtom, dom uppmuntar istället till sex, droger och alkohol, vilket det finns mycket av på båten.
Samtidigt som Carl försöker hitta kärleken och leta reda på sin okända pappa som mest troligt finns på båten, försöker regeringen göra allt som står i deras makt för att stänga ner radiostationen.

Så här tycker jag:
The boat that rocked! The boat that rocked är en helt galen film. Men den är charmig, på ett sätt som endast britterna lyckas med. Det är en rolig film, det kan man verkligen inte säga någonting om. Dock önskar jag att den var en halvtimme kortare. Handlingen känns utdragen. Och för att vara en film där det händer mycket, känns det ändå som att det inte händer någonting alls. Man kan egentligen inte sätta fingret på vad den handlar om. Men som sagt var, den är rolig! Många roliga scener, urkorkade dialoger och suveränt skådespeleri. Tummarna upp.

Betyg:
Jag ger filmen tre silverstjärnor av fem möjliga. Men det är ett bra betyg. Anledningen till att den halkar ner till 3 stjänor är på grund av att filmen känns alldeles för lång. Den är defenitivt värd att se, men jag kommer inte att se den fler gånger.




Karin

du har gjort mariams blogg va? (misswicked). i alla fall. jag använde hennes blogg för inspiration till min. tänkte bara säga, tack. (:

Erika

Camp Rock är riktigt bra :D



Måste även säga att du har en grymt snyggt blogg och McFly är mkt mkt bra ^^

Mariam

hej! det var inte igår;)



vad för överraskning?;o



btw, uppdaterta din blogg, vill läsaaa ;)


2009-09-07
Karin

svar: tack, så mycket (:

mommo

vars har du tagit vägen från bloggen???saknar ju dig;)


2009-09-20
Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,