New moon/ the movie.





Skådespelare: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Ashley Greene m.fl
Utgivningsår: 2009/ 2010
Kategori: Action, Äventyr
Längd: ca 2 timmar & 30 minuter.

Lite kort om filmen:
När Bella Swan fyller 18 år firar hon sin födelsedag med sin vampyr till pojkvän Edward Cullen & resten av familjen Cullen. En enda liten olycka där Bella råkar skära sig i fingret på presentpappret resulterar i att Edwards bror Jasper försöker attackera & bita henne. Som tur är hinner resten av familjen stoppa honom, men skadan är redan skedd. Edward inser att Bella är i fara bara genom att ha honom nära henne & bestämmer sig för att lämna Forks.
Bella blir förtvivlad & drar sig undan allting, hon träffar inte ens sina vänner längre. Hennes pappa blir allt mer orolig för sin dotters hälsa & bestämmer sig för att skicka henne till mamman. Bella vägrar & säger att hon inte kommer att lämna Forks. Istället bestämmer hon träff med Jessica, bara för att pappan ska slippa oroa sig. Kvällen slutar illa när hon bestämmer sig för att utmana ödet genom att dra tills sig problem, vilket slutar med att hon ser Edwards "spöke" som varnar henne att sluta. & hon inser att så länge hon fortsätter att dra sig till faran så kommer hon att fortsätta se honom. Bella tar hjälp av Jacob black, utan att han vet vad som pågår givetvis.

Så här tycker jag:
New moon är den andra filmen om Bella & Edward, & är baserad på boken med samma namn av Stephenie Meyer.  Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen, då jag läst boken för många gånger för att kunna räkna. & dessutom hade jag hört av dom flesta att filmen är superbra & till & med ännu bättre än första. Men jag hade aldrig kunnat gissa att den skulle vara så bra som den faktiskt är. För den är verkligen helt underbar, & jag vart inte det minsta besviken. Istället vart jag förvånad över hur bra gjord den är & hur bra den håller sig till bokens handling.

Betyg:
New moon får fem silverstjärnor av fem möjliga. Den är underbar, fin & den absolut bästa film jag sett under hela 2009. Skådespelarna är riktigt fantastiska & Kristen Stewart är alldeles perfekt som Bella Swan. Filmen lyckas få en att skratta samtidigt som den är så sorlig att man bara vill gråta en skvätt. & inte nog med det så är soundtracket riktigt bra. Det är en helt perfekt film helt enkelt. 


& snyggast är såklart Alex Meraz som spelar Paul!




♥♥♥




Neha

Haha äntligen någon som inte är helt inne på Jacob eller Edward

Neha

Haha tror jag fattar:P

Jag tycker pappa cullen är snygg jag:P

Tessie

sv: Vi skulle uppskatta dina recensioner och sånt i vår blogg väldigt mycket :)

Vi kanske kan prata mer om det på msn? :)

Karin

yesyesyes.. jag säger ju att alex är snyggaste (och kellan). änligen någon som håller med mig.

Emmelist

ja det är en bra egenskap. jag är också envis ;)

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,