The uninvited




Skådespelare:
Emily Browning, Arielle Kebbel m.fl
Utgivningsår: 2009
Kategori: Rysare, Thriller
Längd: 84 minuter

Lite kort om filmen:
Efter att ha tillbringat tid på en psykisk klinik, för att hantera förlusten av mamman, får Anna komma hem, vilket inte blir allt hon hade väntat sig. Under tiden Anna varit borta har hennes pappa hunnit gå och förlova sig med Rachel, kvinnan som tog hand om Annas mamma fram till det att hon dog.
Hon tycker genast illa om Rachel och fattar snart misstankar mot henne, när Anna bestämmer sig för att ta reda på exakt vad som hände den kvällen då mamman dog. Hon blir livrädd när hennes mammas ande söker upp henne och anklagar just Rachel för att ha mördat henne och ber Anna att hämnas hennes död.
Anna försöker varna hennes pappa, som vägrar att lyssna. Så till slut tar Anna och hennes syster Alex saken i egna händer och börjar gräva i Rachels förflutna. Dom kommer snart fram till att Rachel inte är den hon säger sig vara, utan istället en mördare som kommit undan med det.

Så här tycker jag:
Ja, vad kan man säga om en film som The uninvited? Mer än att den är bra, menar jag. För det här är en riktigt bra film, och väldigt spännande också. Den var däremot inte lika läskig som jag hade förväntat mig, men det händer någonting hela tiden så man tänker egentligen inte på att spökena var lite smålöjliga. Det som tilltalade mig mest med The uninvited var slutet. Man blir förvånad av slutet, det var inte alls som man hade tänkt sig att det skulle vara. Och såna filmer gillar jag.

Betyg:
The univited får fem silverstjärnor av fem för att det är en av dom bästa filmerna som jag har sett under 2009. Däremot vet jag inte om det är för att jag knappt har sett några speciellt bra filmer under året eller för att filmen faktiskt var så bra som jag tycker att den var. Men i vilket fall som helst så tycker jag att filmen är värd att se.


M

omg! vad är det jag läser? titanic2?! med kate och leo, eller? hoppas verkligen det! ahhh du bara MÅSTE komma förbi och se den med mig, lova att du försöker :d <3


2009-12-15
Anonym

men nath, men men är det SÄKERT att de ska göra en uppföljare? googlade och alla säger att det är fake?


2009-12-15
Anonym

länka, länka!1!!


2009-12-15
Neha

Har funderat på att se den så jag kanske tar och gör det:D

Anonym

HAHAHAHAHAAH förlåt men jag e tvungen o skratta. den där trailern har jag redan sett för längesen, den e itne äkta;)


2009-12-15
Tessie

gud vilken fin blogg du har, och du skriver jättebra recensioner, du kanske vill börja blogga för oss? ;) vi har en liten torka på vår blogg just nu, vi kommer inte på något att skriva om, men du verkar ha fullt med idéer :) btw, mariam hälsar (hon visade mig din blogg :) )

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,