The Last Song.


Orginaltitel/ The Last Song.
Skådespelare/ Miley Cyrus / Liam Hemsworth / Greg Kinnear m.fl.
Inspelningsår/ 2009 / 2010.
Utgivningsår/ 2010.
Regissör/ Julie Anne Robinson.
Kategori/ Drama.
Längd/ 103 minuter.

Lite kort om filmen/
Ronnie är en rebellisk tonåring som tillsammans med sin yngre bror blir skickad till sin frånvarande far som hon inte haft mycket kontakt med sedan han flyttade ifrån familjen flera år tidigare. Ronnie, som fortfarande inte har förlåtit sin pappa för att han lämnade dom, har ingen lust alls att försöka återskapa den kärleksfulla relation som dom hade innan. Så han tar till det enda som dom båda har gemensamt - musiken.

Favoritcitat/
Jonah; Mom says its because she has PMS.
Steve; Do you even know what PMS is, Jonah ?
Jonah; Of course I do dad, I'm not a little kid anymore. It's the Pissed At Men Syndrome.

Så här tycker jag/
Filmen bygger på boken med samma namn, som är skriven av den fantastiska Nicholas Sparks. Nicholas Sparks har bland annat skrivit böckerna som filmer som The Notebook, A Walk To Remember & Dear John bygger på. Så enligt mig kan den ju inte vara mer än fantastisk.
Det var faktiskt den enda anledningen till att jag bestämde mig för att se filmen. & jag kan lova er att jag inte blev besviken alls. Jag blev faktiskt överraskad över hur underbar den faktiskt var. Så fin, mysig, sorglig.
Jag kände mig en aningen osäker innan jag slog i gång den eftersom Miley "Hannah Montana" Cyrus har huvudrollen. Men, jag måste säga att hon var riktigt duktig i den här filmen.

Betyg/ ♥♥♥♥♥ / 5 av 5
Jag kanske låter lite väl generös i era öron nu, men filmen förjänar faktiskt 5 stycken härtan! Den är underbar, fin, mysig, rolig, sorglig. Den har fått mig att både skratta & gråta. & det är en berättelse som stannar kvar - länge.

Trailer/




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,