The Runaways.

Orginaltitel/ The Runaways.
Skådespelare/ Kristen Stewart / Dakota Fanning / Stella Maeve m.fl
Inspelningsår/ 2009 / 2010.
Utgivningsår/ 2010.
Regissör/ Floria Sigismondi.
Kategori/ Musik / drama / biografi.
Längd/ 106 minuter.

Lite kort om filmen/
Filmen The Runaways bygger på sångaren Cherie Currie´s bok, Neon Angel, som handlar om hennes egna erfarenheter som rockstjärna & sångare i världens första "all-girl-rock-band", The Runaways.

Filmens handling krestar till största del kring Cherie Currie, Joan Jett & deras manager Kim Fowley & tar sin början i Hollywood, California i Augusti år 1975.
Joan är fast bestämd att starta ett rockband med endast kvinnliga medlemmar, hon tar därför kontakt med Kim Fowley, en känd musikproducent som presenterar henne för Sandy West. & det är Joan & Sandy, tillsammans med Robin (Jackie Fox på riktigt), Lita Ford & Kim som startade bandet. Cherie, med sitt blonda hår & kaxiga stil är precis vad bandet behöver & hon hoppar sedan in som sångare.
Bandets karriär tar fart & dom blir snart erbjuden ett skivkontrakt, men det är inte lika problemfritt som dom hade trott & dom blir snart omgivna av droger, alkohol & press.

Så här tycker jag/
Ja. Vad ska man säga?! The Runaways är en jättebra & tänkvärd film om hur det är att vara 16 år & redan rockstjärna. Men även om hur det är att växa upp. Man blir påverkad av filmen & man kan inte sluta tänka på den efter att man har sett klart den.
Filmen var jättebra. Soundtracket är jättebra. Skådespelarna var jättebra. & Kristen Stewart var helt otrolig i rollen som Joan Jett.

Betyg/ ♥♥♥♥♥ / 5 av 5
Filmen får 5 hjärtan av 5 möjliga med motiveringen; Jag har sett den 3 gånger på 3 dagar! Behöver jag säga mer?

Trailer/



Next up; The Last Song.




Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Den filmen MÅSTE jag se!

Älskar allt som Dakota har gjort, och tror inte att denna är ett undantag.

Johanna [s h o n a l i]

sv. Jaa, jag får verkligen ta och göra det :) Egentligen är jag mer actiontjejen, tycker mer om såna filmer men med undantag för just Nicholas Sparks samt några till :)

Frida l fplanting

SV: Jag kollade upp Fallen Ängel och jo den är skriven av Becca Fitzpatrick. Jag brukar aldrig veta vad författare heter ;) haha. Men jag tycker den boken verkar bra.



Ja, jag håller med! Jag fick nästan lust att klippa mig som Kristen bara för att hon blev så snygg i det, haha. Men jag gjorde det inte, haha! ;P Det är härligt när man hittar en film som man blir så påverkad av och bara vill se om och om igen. Jag blev inte så påverkad av den men jag tycker absolut att den var bra! :)

Micaela

RIktigt snygg och intressant blogg!

Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Fixar hem den idag och ser den ikväll, blir bara mer sugen att se den när du säger så :)

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,