Snow queen.


Skådespelare; Bridget Fonda, Jeremy Guilbaut, Chelsea Hobbs.
Utgivningsår; 2002.
Regissör; David Wu.
Kategori; Fantasy/ äventyr.
Längd; 190 minuter.

Lite kort om filmen;
När Gerda var 8 år hittades hennes mamma död ute i snön, & ända sedan dess har hon hatat allt som har med vintern att göra. Vintern tog hennes mammas liv, hennes pappas lycka & Gerda själv, hon har dragit sig undan resten av världen. Det är inte förren hennes pappa anställer en ny springpojke på värdshuset han äger som Gerda vågar leva igen. Men just som Gerda & Kai börjar komma varandra närmare blir han helt plötsligt kall & full av hat. Samtidigt checkar en mystisk kvinna in på värdshuset & precis efter det försvinner Kai. Alla tror att han är död, men inte Gerda. Hon är säker på att han fortfarande lever, & hon har bestämmt sig för att leta reda på honom igen.. Gerda tvingas resa genom varje årstid, vår, sommar & höst innan hon anländer till snödrottningens palats..


Så här tycker jag;
Snow queen bygger på berättelsen av Hans Christian Andersen, & är en helt underbar film. Jag såg den en gång för flera flera år sedan & har varit ute efter den ända sedan dess. Men jag har inte lyckats få tag på det förren nu, (finns nu att beställa på cdwow.se.) & den är lika bra som jag minns att den var. Jag skulle kunna se den om & om igen utan att bli det minsta less. Det är otroligt vackert gjord.

Betyg;
Snow queen får 4 & ½ silverstjärnor bara för att den är helt underbar & otroligt vacker.




Johanna

Den verkar rätt bra, kanske ska försöka få tag o se den :)

Neha

Åh blev sugen på att se den nu:D

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,