Valet 2010.

Jag sitter här & funderar på hur jag ska rösta nu när valet är så nära. Jag är inte mycket för politik, så jag har inte riktigt följt med vad som har pågått dom här senaste månaderna. Men vad jag vet är att jag INTE vill att Moderaterna vinner igen! Nej, dom FÅR INTE vinna igen! För låt oss vara ärliga; dom har inte gjort annat än att sparka på folk som redan ligger ner under dom här åren som dom har haft makten. Visst, jag är säker på att dom har fått bättre ekonomi till Sverige & blah blah blah. Men till vilket pris? Hur många överstressade & deprimerade människor som är sjukskrivna har dom tvingat tillbaka till ett arbete som dom egentligen inte klarar av? & hur många människor har tagit livet av sig bara därför?
Egentligen hade jag planerat att rösta på ett helt annat parti, inte feministpartiet eller vad dom nu heter som jag har skämtat om att jag ska rösta på. Men jag tror inte att jag kan göra det. För som jag sa, MODERATERNA FÅR INTE VINNA! Så jag kommer mest troligt att rösta på Socialdemokraterna eftersom det är dom som har störst chans att slå Moderaterna i valet. Så RÖSTA, I know I will.

Ska ni rösta i år? & har ni bestämt er för vilket parti ännu?




Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Bli glad då jag läser att du också anser att M inte får vinna valet, de får verkligen inte göra det.. Då gråter jag! Jag har bestämt mig och i år röstar jag på Miljöpartiet.

Sedan ett svar: Jag har varit vegetarian sedan januari 09 :)

月姫 Tsukii ♥

är man så duktig och kreativ som du är så ska man såklart få respons för det ;) so u are welcome ;D



jo det har hänt ett fåtal gånger och den senaste gången var ju värst när tjejen började dra upp hur hon ogillade asiatiska tjejer typ haha :p men det är sak samma nu, jag orkar inte lägga sånt skit på hjärtat. Det händer, nästan lite för ofta, att människor kommer och kastar skit i ansiktet på mig UTAN att tänka sig för och anklaga mig för saker jag inte ens hade en aning om, ber i efterhand KANSKE om ursäkt och drar därifrån oberörda: då får man helt enkelt försöka härda och lära sig stänga ut sånt. .


2010-09-03 | http://tsukii.se

Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Egentligen så borde man rösta på vänstern, eftersom de tappat sjukt många röster och faktiskt riskerar att falla ur riksdagen, vilket då skulle dra med sig Socarna och Miljöisarna. Men jag kan bara inte rösta på dem, haha! Nej, jag har läst partiprogram tills dess att jag drömmer om valfrågor och den enda slutsatsen är Miljöpartiet .)

Men så länge man håller sig inom det röd/gröna blocket är det underbart, för de är det nda rätta! Om man nu inte gillar skattehöjningar för penionärer, skattesänkningar för de rika, betyg från första klass, dåligt med jobb och ett djurrättspolitik som är åt skogen..



Vad härligt att du också är vegtarian! Jag blir så glad så fort jag stöter på en till :)

Neha

Jag är inte riktigt säker än men det lutar år vänster eller miljö

Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,