Brave new world



Handling
Medans Elena, Bonnie, Jeremy & Stefan planerar & fixar inför kvällens carnival ligger en förvirrad & rädd Caroline fortfarande inlagd på sjukhuset, inte helt säker på vad som händer med henne. Matt är förvirrad över Carolines beteende men försöker ändå berätta om sina känslor för henne. Tyler spenderar tid med sin farbror men blir allt mer & mer misstänksam mot honom när han börjar gräva omkring efter en månsten som tillhörde Tylers pappa. Damon är också misstänksam mot Mason & använder Tyler i ett försök att få honom att avslöja sina hemligheter. Samtidigt gör Stefan sitt bästa för att inte göra sin bror så upprörd att han exploderar igen, med tanke på att Jeremy förlorade sitt liv sist Damon var upprörd. Elena försöker förtränga det faktum att hon någonsin kände Damon & vägrar att prata om honom. När mörkret faller lämnar Caroline sjukhuset & går till carnivalen där hennes vänner beginner sig. Damon vill vidta omedelbara åtgärder när han upptäcker vad som har hänt med henne, men till hennes försvar kommer Stefan & Elena. Bonnie är upprörd över allt som händer omkring henne & tar ut sin ilska på Damon.

Mina tankar
Jag älskar den här nya Caroline! Trots att hon är en vampyr nu så har det inte förändrat hennes personlighet. Hon är fortfarande Caroline Forbes - charmig & lite smått galen. Bara mycket kaxigare & mer självsäker.
However, jag tycker INTE om den här Bonnie. Hon irriterar mig nå så fruktansvärt. Det känns som att hon tycker att hon är bättre än alla andra bara för att hon är en häxa.
Stefan har växt i mina ögon om jag ska vara ärlig. Jag tyckte inte om honom i första säsongen men efter att ha sett hur han hanterade Jeremy efter att han försökte ta livet av sig (The reunion) & Caroline när hon blev vampyr & dödade en människa så tycker jag om honom mycket mer.
Jag gillar att vi börjar få se mer av Tyler, han är en väldigt intressant karaktär, en av mina favoriter faktiskt. Jag gillar honom skarpt. Jag är däremot inte speciellt förtjust i hans farbror om jag ska vara ärlig. Han irriterar mig nästan lika mycket som Bonnie irriterar mig när hon är så här..
Jag gillade det här avsnittet. MYCKET! Hela Caroline som vampyr grejen var en spännande twist till serien.


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,