Timeless



Handling
Michele Windsor har, så länge hon kan minnas, haft samma återkommande dröm om en ung, stilig, blåögd man, något som alltid lämnar henne lika förvirrad & nyfiken på att få veta mer om honom. Vem är han? & varför drömmer hon om honom?
När hennes mamma helt plötsligt dör i en bilolycka tvingas Michele lämna allting, sitt hem, sina vänner, sitt liv, för att flytta hela vägen till New York för att bo med sin mammas rika, aristokratiska föräldrar. Michele, som aldrig har träffat sina morföräldrar är inte helt överlycklig vid tanken på att behöva bo med dom.
Hon hittar snart en gammal mystisk nyckel som tillhört hennes pappa & en dagbok som är skriven av Clara Windsor, en släkting till Michele som levde för 100 år sedan, som tar henne tillbaka i tiden till år 1910. Där träffar hon Clara.. & Philip, den unga mannen hon drömt om i så många år. Det dröjer inte länge innan Michele har förälskat sig i honom. Men dom kan aldrig vara tillsammans på riktigt. Hon kan inte existera på riktigt i hans tid & han kan inte ta sig till hennes tid. Är hon villig att ge upp den man hon älskar för att rädda hans liv fast det krossar hennes eget hjärta?

Mina tankar
Jag ska erkänna att jag inte var allt för fötjust i boken när jag började läsa den. Den kändes seg & den var svår att komma in i, det tog mig 6 dagar att verkligen komma in i den. & karaktären Michele kändes platt & inte levande.
Men sen hände någonting, jag kom till kapitel 7 & jag glömde totalt bort allt runt omkring mig & drogs in i en helt annan värld. En värld full av magi & kärlek. Michele kändes mer levande när hon var med Philip & trots att dom kommer från två helt olika tider så är dom meant to be together. Dom är perfekta för varandra. Helt perfekta för varandra. & det krossade mitt hjärta att hon, & han, var tvungen att ge upp allt det, ge upp varandra bara för att dom levde i två helt olika världar. Jag hoppades på dom två & jag tvivlade inte ens en sekund att dom skulle hitta ett sätt att kunna vara tillsammans, & det är därför det gjorde ont i hjärtat när jag kom till slutet & dom inte fick vara tillsammans..
Timeless är en sån himla söt & underbar bok som man inte kan låta bli att älska. Jag har skrattat & jag har gråtit mig igenom hela boken. Det känns sköt att veta att timeless bara är den första boken i en serie, för då finns det hopp. & jag hoppas & tror att Alexandra kommer att ge Michele & Philip ett lyckligt slut tillsammans..

♥♥♥♥♥
5/5


Det här är andra gången jag läser den här boken. Jag måste få be er om en sak - glöm allt jag skrev om den här boken för några månader sen när jag först läste klart boken. För det enda jag kan tänka på just nu, när jag läser den för andra gången är: Vad tusan tänkte jag på när jag sa att jag älskade den här boken?! Kanske var det för att alla andra verkade älska den här boken, & i varenda recension jag läste om Timeless, stod det hur fantastisk & söt den var. Kanske var det just därför jag intalade mig själv att jag också älskade den här boken. Men nu inser jag.. Att jag faktiskt inte gör det. Jag älskar inte den här boken alls. Det är svårt att försöka förklara mina känslor för den här boken. Själva handlingen är söt. Helt fantastiskt söt & alldeles magisk. Men det känns som att författaren försöker så himla mycket att få karaktären Michele att verka levande, att det misslyckas totalt. Michele känns inte levande alls i mina ögon.

Men på grund av själva historien så tänker jag vara generös och ge boken 2/5.

♥♥♥♥♥


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,