Installera en gratisdesign på din blogg.

I dag tänke jag visa er hur man installerar en av mina gratisdesigner, vet att det är några av er som inte vet hur man gör.


Börja med att ladda ner designen du vill använda på din blogg.

Jag har laddat ner den här The vampire diaries designen. Den hittar du här. Mina övriga designer hittar du under Navigera - till dig - Gratisdesigner.



När du har laddat ner designen måste du leta reda på den på din datorn. I mitt fall hamnar den under Dokument - downloads.

När du har hittat den nedladdade filen (som ser ut som på bilden ovanför) måste du packa upp den. Det gör du med ett valfritt unzip program. Högerklicka på zipfilen och välj Extract to, precis som bilden här ovanför visar.
När du har gjort det så kommer du att ha två stycken filer, den ena är zipfilen som du alldeles nyss laddade ner den andra är en mapp. Öppna upp mappen.


Så här ser det ut när du har öppnat mappen. Det enda du egentligen behöver bry dig om är textdokumenten (stilmall, framsida, inläggssida, kategorisida och arkivsida).


Nu ska du logga in på din blogg och klicka dig vidare till stilmallen (design - redigera stilmall), precis som bilden här under visar. Öppna upp textdokumentet Stilmall och markera och kopiera alla koderna. Markera alla koderna i stilmallen och ta bort dom och klistra istället in alla dom koderna du kopierade alldeles nyss. Glöm inte att spara.


Nu ska du  klicka dig vidare till kodmallarna, (design - kodmallar) precis som bilden här under visar.


I rullgrejen precis ovanför kodmallarna kan du välja vilken sida i kodmallarna du vill redigera. Det finns ett textdokument till varje sida i kodmallen. Klistra in koderna från textdokumenten och ersätt koderna i kodmallen. Gör detta på varje sida, glöm inte att spara mallarna innan du går vidare till nästa sida!



Klicka dig in på din blogg och kolla så att allt ser ut som det ska. Gör det inte det kan ni alltid återställa mallarna och testa igen!


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,