Deception


Handling
När Emma Vailes föräldrar åker iväg på en mystisk affärsresa och lämnar henne
ensam hemma ger det henne den perfekta ursäkten att vara en rebellisk tonåring.
Varför inte passa på att ordna ett par fester, skaffa sig en tatuering - eller
kanske bara en piercing - och bara njuta av dom första veckorna av hennes första
år på high school?
Men saker blir aldrig som man planerat. Emmas bästa vän vägrar prata med henne,
hennes föräldrar är spårlöst försvunna, polisen kraschar hennes fest när dom
hör att hon bor helt ensam
När Emma Vailes föräldrar åker iväg på en mystisk affärsresa och lämnar henne
ensam hemma ger det henne den perfekta ursäkten att vara en rebellisk tonåring.
Varför inte passa på att ordna ett par fester, skaffa sig en tatuering - eller
kanske bara en piercing - och bara njuta av dom första veckorna av hennes första
år på high school? Men saker blir aldrig som man planerat. Emmas bästa vän vägrar prata med henne, hennes föräldrar är spårlöst försvunna, mystiska saker börjar hända och Emma känner sig bevakad till och med i sitt eget hem. Det dröjer inte länge innan polisen kommer och knackar på dörren efter att ha fått reda på att hon bor alldeles ensam. Hon blir omhändetagen av myndigheterna och iväg skickad till New England för att bo med sin nya förmyndare - Bennet Stern, en vän till hennes bror. Efter att ha blivit inskriven på Thatcher academy kan Emma inte skaka av sig känslan av att allt inte är som det ska. Hon ser syner som hon inte kan förklara och har minnen som inte är hennes egna. Och sanningen om vem hon är, vem hennes familj är, är mer chockerande än hon någonsin kunnat föreställa sig. En sanning som får henne att frukta för sitt eget liv och snart vet hon inte vem hon kan lita på.

Mina tankar
När jag bestämde mig för att läsa den här boken kände jag mig en aningen tveksam - till en början. Omslaget, handlingen - det kändes mer passande för dom lite yngre. Jag kan med glädje berätta för er att jag hade fel,  och jag ångrar inte en sekund att jag gav den här boken en chans. Jag älskade Deception redan från första sidan, den är söt, spännande och framför allt annorlunda. 

4/5




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,