Perfect chemistry


Handling
När Brittany Ellis anländer till årets första kemilektion det sista året i high school har hon ingen aning om att hennes till synes perfekta liv är på väg att ändras drastiskt. Hon blir ihop parad med Alex Fuentes, en gängmedlem från andra sidan av staden, inför ett kemiprojekt och det dröjer inte länge innan han har hotat allt hon har arbetat så hårt för. Hennes felfria rykte, hennes förhållande med skolans populäraste kille, och hemligheten om att hennes liv inte är så perfekt som det verkar. Alex är en bad boy, så när han slår vad med sina vänner om att han inom några har lyckats lura in Brittany i hans värld tänker han bara på att vinna och struntar i vem han sårar längs vägen. Men snart inser Alex att Brittany inte alls är som han föreställt sig, att hon är en verklig person med sina egna problem och hemligheter. Och plötsligt har det han gjorde i arrogans förvandlats till något helt annat.

Mina tankar
Jag har haft den här boken i min att-läsa-lista hur länge som helst utan att egentligen veta vad den handlar om. När jag surfar omkring på Goodreads brukar jag oftast bara lita på Tessies omdöme, med tanke på att vi gillar praktiskt taget exakt samma böcker, och lägger till alla böckerna som hon lägger till. Utan att läsa vad dom handlar om. Och så var det även med Perfect chemistry. Hade jag vetat för flera månader sen vad boken handlar om hade jag inte väntat så här länge med att läsa den - för det här är en typisk Nathalie-bok. Jag har alltid varit svag för just den här typen av böcker, bad boy meets good girl. För att komma till poängen: Jag älskade den här boken! Jag tror inte att jag kan förklara exakt hur mycket jag älskade den här boken, så jag nöjer mig helt enkelt med att säga det. Jag älskade den här boken! 

5/5


Det finns en boktrailer till den här boken, men jag vägrar att lägga upp den eftersom jag tycker att den totalförstör boken. Hade jag råkat se trailern INNAN jag läste boken hade jag nog varit en aningen tveksam om det är en bok som jag verkligen vill läsa. Men.. Om ni verkligen vill se den kan ni klicka här.


Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,