Eve


Handling
Året är 2032, sexton år efter att ett dödligt virus - och vaccinet som var avsett att skydda oss mot det - utplånade nästan 98% av jordens befolkning. 18 åriga Eve är en av dom 2% som överlevde katastrofen och har sedan dess bott och studerat vid en flickskola tillsammans med andra flickor som precis som hon själv inte har någonstans att ta vägen. Kvällen innan Eves examen får hon reda på vad som egentligen har hänt med alla flickorna som tagit examen före henne och vad som kommer att hända med henne om hon stannar kvar. Eve beslutar sig för att alldeles ensam fly det enda hem hon någonsin haft och beger sig ut på en lång och tuff resa i jakt på en plats där hon kan känna sig trygg. Längs vägen möter hon Caleb, en rebellisk pojke som tillsammans med ett gäng andra pojkar lever i det vilda. Eve, som har separerats från män i hela sitt liv har fått lära sig att frukta dom men Caleb vinner hennes förtroende och hennes hjärta, och lovar att skydda henne. Men när kungens soldater börjar jaga dom måste Eve välja mellan Caleb och att att göra det hon lämnade skolan för att göra.. Överleva.


Mina tankar
Jag visste redan från början, kanske till och med innan det - mest på grund av omslaget bör jag kanske tillägga - att det här är en bok som jag kommer att gilla.  Jag är väldigt förtjust i katastrofböcker, böcker som är annorlunda från våran värld. Trots att jag gillade den här boken, så måste jag erkänna att jag blev en aningen besviken. Jag trodde att den skulle vara mer... Katastrof-ish. Men som sagt var så gillade jag den här boken. Kanske till och med älskade den - och jag ser fram emot att läsa bok nummer två i Eve - serien.


♥♥♥♥
4/5





Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,