Rules of attraction


Handling
När Carlos Fuentes återvänder till USA efter att ha bott i Mexico i ett år vill
han inte ha någon del av livet hans äldre bror, Alex har lagt ut för honom.
Carlos gillar att leva sitt liv på kanten och vill gå sin egen väg, precis som
Alex gjorde. Då möter han Kiara Westford. Kiara pratar inte mycket och
uppskattar inte Carlos vilda sätt. När dom lär känna varandra antar Carlos att
Kiara tycker att hon är för bra för honom och vägrar att erkänna att han börjar
bry sig om henne.
När Carlos Fuentes återvänder till USA efter att ha bott i Mexico i ett år vill han inte ha någon del av livet hans äldre bror, Alex har lagt ut för honom. Carlos gillar att leva sitt liv på kanten och vill gå sin egen väg, precis som
Alex gjorde. Då möter han Kiara Westford. Kiara pratar inte mycket och uppskattar inte Carlos vilda sätt. När dom lär känna varandra antar Carlos att Kiara tycker att hon är för bra för honom och vägrar att erkänna, ens för sig själv, att han faktiskt har börjat bry sig om henne.

Mina tankar
Rules of attraction är andra boken i Perfect chemistry serien (skriven av Simone Elkeles), och även om den inte är lika bra som den första boken så är det här en riktigt bra bok, nästan lika bra som ettan. Men om jag ska vara ärlig så trodde jag att den här boken skulle vara bättre - bättre än första boken menar jag. Mest på grund av boktrailer, som var anledningen till att jag bestämde mig för att läsa böckerna nu. Jag gillar verkligen Kiara, till och med mer än jag gillade Brittany från förra boken. Hon går sin egen väg och är sig själv, och hon bryr sig inte om vad alla andra tycker om henne. Jag gillar såna karaktärer. För Carlos å andra sidan är det viktigt att alla andra ser honom som den bad boy han vill vara. Han har haft ett hårt liv, trots att han är så ung som han är, och släpper sällan in någon innanför muren har har byggt runt omkring sig. Som jag skrev när jag recenserade Perfect chemistry så är det här typiska Nathalie - böcker, jag kan inte låta bli att bli alldeles varm i hjärtat och glad i själen.

5/5




Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,