Demi Lovato / Unbroken



Genre
Pop

Släppt
20 september 2011.

Skivbolag
Hollywood Records.

Låtar
01 | All Night Long (feat. Missy Elliott & Timbaland)
02 | Who's That Boy (feat. Dev)
03 | You're My Only Shorty (feat. Iyaz)
04 | Together (feat. Jason Derulo)
05 | Lightweight
06 | Unbroken
07 | Fix a Heart
08 | Hold Up
09 | Mistake
10 | Give Your Heart a Break
11 | Skyscraper
12 | In Real Life
13 | My Love Is Like a Star
14 | For the Love of a Daughter
15 | Skyscraper (Wizz Dumb Remix)

Lite kort om artisten
Demetria Devonne Lovato, mest känd som Demi Lovato, är en Amerikansk sångerska, låtskrivare och skådespelerska. Hon föddes den 20 augusti 1992 i Albuquerque, New Mexico men växte upp i Dallas, Texas med sin mamma och två systrar, som båda två är kända inom filmvärlden. Demis pappa lämnade familjen efter skilsmässan 1994 och flyttade till New Mexico, och på grund av hälsoproblem har hon inte träffat honom så ofta. Hon växte upp med att uppträda och när hon var yngre vann hon flera talangtävlingar.
Hon fick sin första roll när hon var 6 år då hon spelade Angela i Barney & friends. Hon har gästspelat i en hel del tvserier, bland annat Prison break och Grey´s anatomy. Men det är hennes roll som Mitchie Torres i Disney channel´s Camp rock hon är mest känd för.
Hennes debutalbum heter Don´t forget och släpptes 2008. Unbroken är hennes tredje studioalbum och innehåller låtar som Skyscraper, Fix a heart och For the love of a daughter.

Mina tankar
Demi Lovato är en så otroligt talangfull tjej, vilken röst säger jag bara! Jag älskar henne, både som sångerska, kanske mest som sångerska, och som skådespelerska.
Unbroken är annorlunda från hennes två föregående album. Albumet känns mer moget, personligt och mer känslosamt. Hon skriver om sina egna erfarenheter, och hon lägger ner hela sin själ och sitt hjärta i musiken vilket resulterar i ett fantastiskt album. För Unbroken är verkligen ett fantastiskt album. Utan tvekan hennes bästa hittills. Mina favoritlåtar från albumet är Skyscraper, Fix a heart och For the love of a daughter. 

♥♥♥♥♥
5/5



Att tänka på innan du kommenterar


Allmänt
Din kommentar granskas innan den publiceras.
Kom ihåg att ditt ip - nummer loggas.
Har du ingen blogg så svarar jag här.

Design
Jag svarar inte på frågor om hur jag gör mina designer.
Övriga designfrågor skickas till min mejl.
Jag tar emot beställningar av designer. Kontakta mig för mer info.

Jag vill inte ha
Kommentarer om någon gratissida.
Reklam för din blogg, tävlingar, frågestunder osv.

Publiceras inte
Kommentarer som innehåller personligt påhopp. Kommentarer som innehåller något stötande.
Kommentarer som innehåller något rasistiskt.



Xx Nathalie






Namn, Mail, Blogg,